Secangkir Kopi Susu
Friday, September 23, 2005
Beverly, 23 September 2005.

Bukan awal yang manis, membingungkan!

setiap kata terisap pelan menghilang
serat-serat membuntal tanpa kerutan
heh
ada apa ini, saya kehilangan kendali
bukan tentunya
kehilangan ruh tepatnya!

cerita melaksa dalam langkah tapi hilang saat membuncah
kekosongan dalam keramaian
perih merintih dalam senyuman

saya bersembunyi , melarikan diri dari kenyataan meluka
menampakkan kekuatan terbungkus apik dengan luka-luka
seperti sayap patah tergeletak lelah dan tak berdaya
saya tersudut , tapi belom menyatakan kekalahan


saya hanya pengecut itu tepatnya.
atau mungkin hanya pecundang yang pura-pura ketakutan tapi sangt picik dengan kelicikan.
Benarkah saya menyukai ini atau hanya kepura-puraan lagi.

saya tidak akan menyimbolkan tanda tanya dalam berkata ataupun kata mengapa.
saya hanya melangkah tanpa kesempurnaan, tanpa analisa yang merumit seperti mas arif ucapkan.

Bukan pula menjadi sosok yang sederhana seperti mas sandy inginkan
atau pula kering meramai dalam kepatahan.
posted by Mbak Wiek @ 8:57 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
Dalam hati yang damai, Semuanya serba mengalir
About Me

Name: Mbak Wiek
Home: Depok, Jawa Barat, Indonesia
About Me: 'ayu Cinta Setiawan" always love u my angel"
See my complete profile
Previous Post
Archives
Powered by

Blogger Templates

BLOGGER